logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۴۰۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

وحدت باید بین همه مذاهب همگانی شود

وحدت-باید-بین-همه-مذاهب-همگانی-شود
امام جمعه ابهر گفت: دشمن با تقویت گروه‌های تکفیری مثل بهاییت سعی در اختلاف‌افکنی بین عموم مسلمانان دارد، تقویت وحدت می‌تواند داخلی و حتی بین‌المللی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری گفت: روز دوشنبه آینده به روایت اهل سنت ولادت حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌‌وآله بوده که به دستور امام خمینی (ره) هفته وحدت نام‌گذاری شده است، فرصت مناسبی است که حول محور پیامبر عظیم‌الشان کار صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پیامبر شخصیت جاذبی برای همه مسلمانان دارد، افزود: این هفته زمان مناسبی است که ملت اسلامی به وحدت برسند.

امام جمعه ابهر با تأکید براینکه وحدت دست برداشتن از اعتقاد نیست، متذکر شد: اهل سنت و شیعه با همین اعتقادات نقاط وحدت زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه همگی در پیامبر، خداوند و قرآن با هم واحد هستند، تصریح کرد: خیلی از اهل سنت ارادت خاصی به ۱۲ امام دارند.

مرادپور خاطرنشان کرد: برخی کتاب‌ها اهل سنت را مطالعه می‌کنیم گویا شیعه هستند که همه این موارد نشان‌دهنده نقاط وحدت است.

وی با بیان اینکه دشمن با تقویت گروه‌های تکفیری مثل بهاییت سعی در اختلاف‌افکنی بین عموم مسلمانان دارد، عنوان کرد: تقویت وحدت می‌تواند داخلی و حتی بین‌المللی باشد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه وقتی حرف از وحدت می‌شود باید بین خود هم‌مذهبان هم اتحاد وجود داشته باشد، بیان کرد: تفرقه هم‌دلی و هم‌افزایی را از بین می‌برد، در دو حزب هم نقاط مشترک وجود دارد که خیلی بیشتر از اختلافات است همگی باید به دنبال یک هدف باشند و آن‌ را تقویت کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر